maanantai 9. tammikuuta 2012

Ongelmia! Puntaria! Koulua!

Terve vain kaikille!


Tämä päivä ei tosiaan oo menny putkeen minkään asian kohdalla.

Tosiaan, mun pitäis aloittaa työharjoittelu viikon päästä ja mun pitäis hakea koululta tällä viikolla papereita siihen liittyen ja sain kuulla, että mun työssäoppimisen ohjaaja on maailmasta inhottavin opettaja, joka on aina vihannu mua. Varmaan oikein mun kiusaksi ottanu sen pestin itelleen. Sitten sain tietää ennen joululomaa, että mulla on muka joitan tehtäviä tekemättä yhteiskuntatieteiden- ja sosisaalihuollon opettajalle, vaikka mitään tehtäviä ei pitäny olla, tentit vain, jotka kesällä tein. Jännä kun ne huomataan vasta nyt! Sitten kun kysyn jotain asiaa, niin se sivuutetaan, eikä siihen edes vastata mitään. No ei voi mitää... Ei ne voi kuvitella, että mä valmistun niitten antamaan aikarajaan mennes, jos ne ei itte hoida asioitaan!

Sitten mua ottaa aivoon tämä meidän kämppä, kun tämä on niin pieni! Kun olis edes 5 neliötä lisää, niin sais laitettua näitä huonekaluja tänne olohuoneeseen kuinka haluaa, mutta ku ei niin ei!

Ja se iänikuinen ongelma nimeltä raha.. Mun pitäis saada koulusta opiskelutodistus, jonka saisin laittaa kelaan, että saan tuet.. Ne kuulemma lähettää sen mulle sieltä, vaikka lupauduin sen hakea, että saisin samana päivänä sen lähettää kelaan, niin ei, nyt menee vain aikaa siinäkin, että saan paperit kelalle ja sielä kestää käsittely aiva helvetin kauan... Jeetuna! Onneksi mulla on niin ihana systeri, joka auttoi mua hädässä ja lainas mulle rahaa<3 <3 <3 <3

Sitten mun rakas Nokia N8 alkaa vittuilla mulle. Se sammuu ja käynnistää ittensä uudestaan koko aika! Aiva ku mulla ny olis varaa ostaa uutta taas! Ja sitten Asetukset- valikko on kadonnu mun valikosta! Mä en ny käsitä mitä ihmettä tuon puhelimen kans tapahtuu


Sitten tästä itse operaation jälki-jutuista...

Ainut asia mikä on tänään menny putkeen, niin nuo puntari-touhut, kävin tänään puntaris, niin -3kg näytti ja oon oikein oikein oikein happy :)

Ja tällä viikolla saisin aloittaa syömään kunnon kiinteää ruokaa ilman, että tarvii miettiä sitä, että muista jauhaa kaikki suus niin pieneksi, että leukaperät on maitohapoilla ja leivänsyönninkin saan aloittaa normaalisti. Mutta toki leivänsyönti tulee aloittaa kovalla leivällä, näkkärillä, hapankorpulla, tai voileipakeksillä, että ei pehmoisella leivällä, koska se voi aiheuttaa herkemmin tukoksen sen pehmeyden ja kuohkeuden takia. Että pikkuhiljaa sitten siirtyä pehmeämpiin leipiin. Mutta tuoretta leipää ja pullaa tulee välttää oikeastaan aina, että kannattaa melkein odottaa seuraavaan päivään, ennen kuin sitä pulla tai leipää kannattaa syödä, ei samana päivänä kuin se on leivottu. Ihan vain sen pehmoisuuden ja kuohkeuden vuoksi on hyvä välttää.

Oon miettiny jo kovaa mitä mä laittaisin ruokaa, ehkä jotain lihaa ja muusia. Tässäkin on niin hauskaa se, että ennen on kehotettu syömään ensin lautaselta salaatti, sitten vasta muut, mutta nyt pitää syödä liha ym. proteiinituotteet ensin. Odotan jo kovaa sitä, että saan syödä kunnon lihaa :)


Mä nyt alkaan kääntämään tätä vikaan mennyttä päivää hauskaksi päiväksi ja toivotaan, että onnistun siinä!
Adjö!


-Tiina-

5 kommenttia:

  1. Tosi mahtava juttu toi painon putoaminen! :) tsemppiä! toi vaatii kyllä paljon! :)

    VastaaPoista
  2. Kiitos :) Tänään kokeilin piruuttani mittailla vyötäröä, joka mulla nykyään on ja näkyy, niin 27cm kaventunu nyt kokonaisuudessaan ja olin ihan ihmeissäni :D

    VastaaPoista
  3. On aika järkyttävää, kuinka nykyään ihmiset muokkaa kehoaan vastaamaan nykypäivän ruokaa, kun järkevämpää olisi vaihtaa ruoka vastaamaan kehoaan.

    Olet varmaankin ennemmin koittanut laihduttaa vähärasvaisella ruokavaliolla? Oletko missään vaiheessa kokeillut vähähiilihydraattista ruokavaliota?

    Sinulle on varmastikkin kerrottu se, mitä riskejä tuollainen leikkaus saa aikaan. Varsinkin jos haluat joku päivä lapsia, saattaa eteen tulla paljon komplikaatioita kun pitäisi syödä kahden edestä, mutta sinä hyvä jos pystyt syömään sen yhden edestä silloin (ja tässä lähinnä viittaan ravinnevajeeseen).
    Kaikesta eniten ihmetyttää miten huolettomasti olet ottanut ravitsemukselliset neuvot, tuskinpa ranskalaiset makkaroilla tai pulla kuuluvat enää tuon leikkauksen jälkeen ruokavalioosi - ja silti sinä syöt niinkuin mitään ei olisi tehtykkään. Se puolikas pulla 'normaalilla' laihduttajalla ei varmasti paljoa paina, mutta sinun olisi tärkeää miettiä joka ikinen suupala etukäteen, sillä mahalaukkuusi ei paljoa mene, ja se vähä mikä menee kannattaisi sisältää paljon ravintoaineita, joita siis erittäin huonosti saat. Varmasti napsit monivitamiineja ynnä muita lisäravinteita, ja on syytäkin, mutta ne eivät mitenkään pysty korvaamaan sitä vajetta minkä menetät kun et syö kunnollista ruokaa varsinkaan nyt, kun sitä ei sinne edes paljoa mahdu.

    T: Kynttelikkö

    VastaaPoista
  4. Hei kynttelikkö!

    Mitä raskauteen tulee, tätä leikkausta on käytetty myös hoitomuotona lapsettomuuteen. Kun huomaa olevansa raskaana, ravinnelisiä eli vitamiiniannosta tuplataan. Oon kyllä ottanu ihan selvää näistä asioista. Ja mitä pullaan tulee, se oli ihan esimerkkinä vaan tuossa. Enkä hirveästi pullasta pidä, vaikka leipoa tykkäänkin. Kriteerinä leikkaukseen on monenmoisia asioita ja myös monen monet laihdutuskerrat kuuluvat niihin. Jos sinua ihmetyttää nämä asiat ja haluat tietää enemmän, kirjoita googleen lihavuusleikkaus, niin olet paljon viisaampi sen jälkeen. Ja syön ihan tarpeeksi monipuolisesti, salaattia, lihaa perunaa ym. Kyllä lihavuusleikatuillakin on oikeus pieneen herkutteluun joskus, se ei ole täysin kiellettyä.

    VastaaPoista
  5. Pakko kysyä jotta minkä hintainen toi sun operaatio on? Ja lääkärikö teki lähetteen vaiko kuinka?

    Itsellä pyörinyt kyseisestä leikkauksesta mietteet jo kauan päässä mut työttömänä rahat on tiukilla. :(

    VastaaPoista