keskiviikko 26. syyskuuta 2012

Superdieetit...

Ajattelin tulla näin tikkana heti aamusta kirjoittelemaan blogia, tosin kun ei ole nukkunut koko yönä, kuinka tikka voi olla?

Hirvittää, jos tämä flunssa menee sen tappoangiinan puolelle, kun oireet jo vähän viittaisivat siihen. Mulla on pari kertaa ollu angiina, ja se on aivan kamalaa, kun kurkku paisuu niin kovaa, että et saa henkeä ja tuntuu kuinka meinaa tukehtua. Silloin kun mulla ensimmäisen kerran oli, niin se meni ihan yli äkkiä siihen, että ei saanut henkeä. Itkin vain kämpässäni ja yritin huutaa äitille keittiöön, kun se puhui systerin kans puhelimes, että lopeta se puhelu, että mä tukehdun ihan nyt just.

Äiti ei kuullu mua ja yritin huutaa kovempaa, mutta sitä ääntä ei vaan lähteny ja olin varma, että mä kuolen, ennenkö äiti ehtii mua kuulla. Jalat ei kantanu metriäkään, kun jo kolme päivää olin maannu. Meni jo vähä niin kuin paniikin puolelle se mun touhu :D Mutta se oli kamalaa. En saanu nieltyä mitään ja siksi ne meinas mut sitten laittaa vuodeosastolle pakkomakuulle, mutta kun ei ne tampiot saanu mulle kanyylia kumpaankaan käteen. Ne 20 min mua piikitti käsiin, eikä suoneen millään. Eli piti väkisin niellä antibiootit ja joka kerta tuli itku, kun nieli.
Nooh anyway, toivotaan, että sitä angiinaa ei tuu :)

Sitten muuten, tämän leikkauksen jälkeen mua on mietityttäny se, että jos tulee huono olo, kun syö jotain ja joutuu sen jälkeen oksentaa (mikä on joillakin aika yleistä leikkauksen jälkeen, esim. jos syö makeaa tai sitten liikaa ihan normi ruokaa. Mulla on kyllä hyvä tuo makean kontrolli, jos syön suklaalevystä 4-5 palaa mua alkaa jo etoa :D), että miksei sitä tavaraa tuu ulos, (vaikka söisit mitä ja se huono olo tulee ja pitää oksentaa) miksi se on vaan limaa mitä tulee? Onko muilla leikatuilla sama juttu, että sitä kyseistä ruokaa tai muuta syötyä ei tuu, vaan pelkkää limaa? Kun luin jotain blogia ko. asiasta ja kun siinä luki, että joutui tryffeleiden jälkeen oksentaa ihan solkena, niin mitä se sellainen on? En kyllä ymmärrä, onko mulla sitte joku menny pieleen vai häh? :D Mielenkiintoisia kysymyksiä mulla heti näin aamusta :D

Nyt tässä kun ei ole tosiaan tullu nukuttua, oon kattellu tuota Jutta ja superdieetit- ohjelmaa Ruudusta ja ihan vituttaa suomeksi sanottuna, kun on täs kunnos ja huvittais mennä lenkille ja kaikkia, mutta ku ei... Makaan niinku pahalta haiseva rätti hanan päällä keittiös, mutta vain sohvalla :D! Ne pumppaa rautaa siinä ohjelmas eikä edes hikipiskoakaan näy! Mulla tulee jo pelkästä niitten kattomisesta hiki otsalle! Ens viikolla aloitan sen itseni rääkkäämisen, oli mikä oli, vaikka olisin pää kainalos.. No ei nyt sentään kuitenkaa, pakko parantua ensin kunnolla, jos meinaa jotain alaata tekemään ittensä kans.

Tulee ihan lapsuus mieleen, kun nyt tulee tv:stä vanhoja piirrettyjä ja ne on juuri niitä samoja, mitä silloin tuli, kun itse istui olohuoneen lattialla mussuttaen leipää ja kaakaota ja äiti kääri vielä viltin ympäri, kun oli talvi ja tukka oli yön jäljiltä takussa, voin aiva muistaa tilanteen, kun laittaa silmät kiinni ja kuulee noi piirrettyjen äänet <3 :) Jospa mä tekisin siis leivän ja ottaisin kaakaota ja käärisin itteni tähän peittoon ja kattoisin noita piirrettyjä niin kuin lapsena, ensi Akua ja nyt prätkähiiriä :) Sitten voisin mennä yrittämään unimasaa tavoittelemaan, kun kaikki muut normaalit ihmiset on jo yönsä nukkuneet, niin nyt sillä olis varmaan mulle vähän aikaa :)


Hauskaa keskiviikkoa kaikille!
PS. Oon taas VVS-leskenä koko päivän. Se pulju vissiin viettää enemmän aikaa mun miehen kans kuin minä! No, ei voi mitään, elämä on välillä tälläistä!



-Tiina-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti